Da, se poate. Nu este chiar legal si nu este recomandat. Dar pentru cine e curios cum se face programare pentru iPhone dar totusi nu vrea sa investeasca banii inainte sa stie cu ce se mananca, o sa descriu aici prin ce a trecut un prieten de-al meu cand a incercat tocmai ce descrie titlul. Si ca sa nu va tin in suspans, va zic dinainte ca a reusit.
Si prietenul ala nu avea nici MacBook, nici iMac, nici PowerMac si nici macar un MiniMac dar totusi era curios cum se face development pentru iPhone asa ca s-a gandit sa-si instaleze Leopard-ul pe noul lui PC. Dar parca nici nu vroia sa instaleze asa direct si a inceput sa se gandeasca ce fain ar fi daca ar gasi o imagine de ceva masina virtuala cu Leopard-ul gata instalat. Si intr-adevar ar fi fost fain, problema era ca nu a gasit decat una pentru Vmware de la “pcwiz” si aia era cu Leopard 10.5.2 ori toata lumea stie ca iti trebuie minim 10.5.3 sa rulezi sdk-ul de iPhone. Baietii destepti de pe net rezolva tot asa ca a gasit si un update neoficial de la Kalyway care face update pana la versiunea 10.5.3. Planul era simplu si pentru unii se pare ca a si functionat. Teoretic pasii care trebuiau urmati erau:
1. Gasit imagine de Vmware cu Leopard de la pcwiz.
2. Copiat imagine, urmat instructiunile de pe pagina lor, a pcwiz-ilor.
3. Cu o versiune functionala de Leopard 10.5.2, gasit update la versiunea 10.5.3?de la kalyway.
4. RTFM si instalat combo update.
5. Cu o versiune functionala de Leopard 10.5.3, downloadat iPhone SDK, instalat, si Bob e unqtau.
Pana la pasul 4 nu au fost probleme mari, a durat ceva timp, dar pana la urma Leopard 10.5.2 era instalat si mergea ok sub XP in Vmware. Problemele au inceput de la combo update, dupa ce l-a instalat nu a mai pornit Leopard-ul. Si ce era nasol era ca instalarea update-ului dura vro 2 ore, asa ca reinstaleaza update-ul si incearca alte optiuni si tot asa. Pana la urma a reusit. Tip: e bine sa faci snapshot-uri dupa ce ai trecut de o etapa care ia mult timp, s-ar putea sa crape tot si sa incepi de la zero si daca nu esti masochist e nasol. La pasul 5 prietenul meau avea o versiune de iPhone SDK mai veche, ultima versiune cere chiar Leopard 10.5.5.
Si acum prietenul meu are sa dea cateva sfaturi gratis celor care vor sa incerce aceeasi chestie ca si el:
De preferat un PC cat de cat performant si spatiu pe disk gramada. Experimentul a decurs pe un QuadCore Q6600, 2G DDRAM 3 si in final s-a ajuns la o dimensiune de 18G, dar s-au folosit pana la 50G in timpul instalarii cu tot cu download, extras de arhive, etc. Se putea si cu mai putin, dar a fost de unde 🙂 .?
Cautati pe google si alte solutii la problema, sunt mai multe, unele derivate si din asta. Pasii descrisi mai sus au functionat la momentul asta 7 februarie 2009, dar se poate sa existe sau sa apara o solutie si mai buna.
Rabdare, instalarile dureaza mult si la sfarsit poti sa descoperi ca totusi nu merge.
Si doua screenshot-uri in caz ca nu il credeti pe prietenul meu. Si va rog sa apreciati efortul, s-a chinuit 2 ore in Photoshop pana a desenat icoanele de pe Mac.